Всего на сайте:
236 тыс. 713 статей

Главная | Культура, Искусство

Образотворче мистецтво. Українське малярство другої половини 14-16 ст. розвивалося на основі т..  Просмотрен 652

Українське малярство другої половини 14-16 ст. розвивалося на основі традицій і досягнень русько-візантійського малярства часів Київської Русі та Галицько-Волинського князівства.

До середини 16 ст. розвивалося мону­ментальне малярство - фрески.

• Багато фресок українських майстрів збереглось у пам'ятках, розташованих у Польщі (розписи в каплиці святої Трійці в Любліні 1418 р. та каплиці святого Хреста Вавельського замку у Кракові 1470 p.).

Протягом 15 - першої половини 16 ст. активно розвивався іконопис.

• Значною популярністю користувався образ Богородиці, що втілював ідею за­ступництва і спасіння. У ньому уособлю­вався ідеал материнської любові. Кращим його зразком є ікона Богородиці з с Красів.

• Популярними були ікони, де в образах святих втілено воїнів-героїв (наприклад, ікона Юрія Змієборця- кінець 14 ст. із Станилі поблизу м. Дрогобича) або реальні типи сучасників - селян, міщан, шляхтичів (ікона «Страшний суд»).

У 15 ст. сформувався український іко­ностас.

Далі розвивалась українська графіка. Протягом 14 - першої половини 16 ст. вона існувала у вигляді книжкової мініатюри та окремих елементів оздоблення книги. Се­ред пам'яток письма і книжкової графіки, створених у 14—15 ст., вершиною книжкової мініатюри є Київський псалтир, що його переписав у Києві з константинопольського рукопису 11 ст. на замовлення єпископа Михаїла дяк Спиридоній 1397 р.

• Ця велика рукописна книга має 229 пергаментних аркушів. Оздоблено її майже 300 мініатюрами, розміщеними на берегах.

Предыдущая статья:Архітектура та містобудування Следующая статья:Поняття та терміни. ... Іконостас- стіна, перегородка, що відокремлює вівтар - головн..
page speed (0.1134 sec, direct)