Всего на сайте:
166 тыс. 848 статей

Главная | Литература

Документ четвертий. "Брат, любезный друг мой! все решено! Я приговорен к четырехлетни..  Просмотрен 203

  1. II. Робота над темою уроку.. • Презентація теми, мети уроку. • Актуалізація опорних знань. — Яке ..
  2. III. Робота над темою уроку.. • Робота з епіграфом. • Слово вчителя. Вам уже відомо, що важливе мі..
  3. Учитель.. Образ Гобсека складний і неоднозначний. З одного боку, це розумний, пр..
  4. Висновок.. Спираючись на філософію А. Шопенгауера, Ф. Ніцше, А. Бергсона, письмен..
  5. Учитель.. 1866 рік був особливим: 4 квітня Дмитро Володимирович Каракозов здійсн..
  6. Учитель.. Лев Толстой значно розширив межі сімей­но-побутового роману, включивши..
  7. Учитель.. Різні люди є в суспільстві, і Золя в романі «Карєра Ругонів» хоче охоп..
  8. Слово вчителя.. Основи освіти Уайльда, як і будь-якої людини, слід шукати в сімї. Від ..
  9. Романтизм
  10. Завдання групам.. 1. Чому вірш "Поетичне мистецтво" сприймається як мані­фест ..
  11. Учитель.. Ми вже знаємо, що в повісті «Гобсек» Бальзака відтворюються історичні ..
  12. Назви роману.

"Брат, любезный друг мой! все решено! Я приговорен к четырехлетним работам в крепости (кажется Оренбургской) й потом в рядовые. Сегодня, 22декабря, нас отвезли на Семеновский плац. Там всем нам прочли смертний приговор, дали приложиться к кресту переломили над головой шпаги и устроили наш предсмертный туалет (белые рубахи). Затем троих поставили к столбу для исполнения казни. Вызывали по троє, следовательно, я был во второй очереди, и жить мне остава­лось не более минуты. Я вспомнил тебя, брат, всех троих; в последнюю минуту ты, только один ты, был в уме моем, я тут только узнал, как люблю тебя, брат мой милый! Я успел тоже обнять Плещеева, Дурова, которые были возле, и проститься с ними. Наконец ударили отбой. Привязанных к столбу приве­ли назад и нам прочли, что его императорское величество дарует нам жизнь. Затем последовали настоящие приговоры.

Из письма Ф.М.Достоевского брату.

Інформаційна картка №5. Матеріал про філософські погляди Достоєвського та морально-філософські пробле­ми в його творчості.

Висновки груп, що стосуються тем дослідження.

Словникова робота: естетика.

Робота зі схемою «Естетика Ф. Достоєвського».

1.....Що може бути фантастичніше і несподіваніше від дійсності? Ніколи романістові не уявити таких можливостей, як ті, які дійсність представляє нам кожен день у вигляді зви­чайних речей. Дійсність понад усе!

2.Людина є таємницею, іі потрібно розгадати... і я займаю­ся цією таємницею, тому що хочу бути людиною.

3.... А художня сила і полягає в правді і в яскравому зобра­женні іі.

4. Чим сильніше художник, тим точніше і глибше висловить він свою думку, свій погляд на суспільне явище і тим більше допоможе суспільній свідомості, зрозуміло, тут важливіше всього, як сам художник здатний дивитися, з чого складаєть­ся його власний погляд, чи гуманіст він, чи прозорливий , чи громадянин , нарешті, чи є він справжнім художником.

5. Письменники у своїх романах і повістях здебільшого на­магаються брати типи суспільства і представляти їх образно і художньо.

6.

Прекрасне є ідеалом.

7. Краса врятує світ

8. Соціальна дійсність сповнена зла, тому зображення її полягає в передачі трагічності світу.

9. Життя наповнене комізмом і тільки у внутрішньому змісті "і є величність.

10. Художність для письменника є здатність писати гарно.

ГУМАНІЗМ

сутність всієї творчості

Естетична культура художньої творчості Ф . Достоєвського

(О.Пушкін, М.Чернишевський, А.Григор'єв, В.Бєлінський)

1.Відображення дійсності, вивчення іі, знання життя - ос­нови суспільно значимої художньої творчості.

2. «Етнографізація» мистецтва (вивчення мовних зворотів, типових та етнічних, соціальних, професійних груп, звичаїв, манер поведінки).

3. Вивчення людини в психологічних проявах (емпіричне спостереження)).

 

ДОСТОЄВСЬКИЙ

IV. Підбиття підсумків уроку.

• Виразне читання вчителем поезії П. Антокольського «Достоєвський».

Начало всех начал его. В ту ночь

К нему пришли Белинский и Некрасов

Чтоб обнадежить, выручить, помочь,

Восторга своего не приукрасив,

Ни разу не солгав. Он был никем,

Забыл и о науке инженерной,

Стоял, как деревянный манекен,

Оцепеневший в судороге нервной.

Но сила прозыі, так потрясшей двух

Его гостей нет, не гостей, а братьев...

Так это правда по сердцу им дух

Несчастной рукописи?.. И, утратив

Дар слова,— господи, как он дрожал,

Как лепетал им нечленораздельно,

Что и хозяйке много задолжал

За комнату,

что в муке трехнедельной

Ждал встречи на Аничковом мосту

С той девушкой, единственной и лучшей...

А если выложить начистоту, —

Что ж, господа, какой счастливый случай,

Он и вино припас, и белый хлеб.

У бедняков бывают гости редко.

Простите, что он пылок и нелеп!

Вы сядьте в кресла. Он — на табуретку.

Вот так он и молол им сущий вздор

В безудержности юного доверья.

А за стеной был страшный коридор.

Там будущее пряталось за дверью;

Присутствовал неведомый двойник,

Сосед или чиновник маломощный,

Подслушивал, подсматривал, приник

Вплотную к самой скважине замочной.

С ним встреча предстоит лицом к лииу.

Попробуйте и на себя примерьте

То утро на Семеновском плацу,

И приговор, и ожиданье смерти,

И каторгу примерьте на себя,

И бесконечный миг перед падучей,

Когда, земное время истребя,

Он вырастет, воистину грядущий!

Вот каменные призраки громад,

Его романов пламенные главы

Из будущего близятся, гремят,

Как горные обвалы. Нет — облавы

На всех убийц, на всех самоубийц.

В любом из них разорван он на части.

Так воплотись же, замысел! Клубись,

Багряний дым его тоска и счастье!

Нет будущего! Надо позабить

Его помарок черновую запись.

Некрасов и не знает, может быть,

Что ждет его рыдающий анапест.

А вот Белинский харкает в платок

Лохмотьями полусожженных легких.

И ночь темным-темна. И век жесток —

Равно для всех, для близких й далеких.

Кончалась эта ночь. И, как всегда,

В окне серело пасмурное утро,

Спасибо вам за помощь, господа!

Приход ваш был придуман очень мудро.

Он многого не досказал еще,

В какой живет он муке исполинской.

Он говорил невнятно и общо.

Молчал Некрасов. Понимал Белинский.

 

• Бесіда.

Які факти біографії Ф. Достоєвського згадує поет?

Яке враження справила на вас особистість Ф До­стоєвського?

Чому на адресу письменника звучать суперечливі характеритики ?

Які з цих характеристик сприймаєте ви?

Очікувані результати.

Учень :

— розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху письменника і місце в ньому роману «Злочин і кара»;

— називає характерні риси літератури реалізму (прав­диве зображення дійсності, аналітичний підхід до зобра­жуваного тощо);

— визначає творчість російського письменника і філо­софа як одну з вершин російської і всесвітньої літератури.

Домашнє завдання.

Опрацювати статтю підруч­ника про творчість Ф. Достоєвського. Підготувати повідом­лення про історію написання роману «Злочин і кара», роз­почати знайомство зі змістом роману.

10 клас

ТЕМА:Роман «Злочин і кара», його місце в творчості Ф. Достоєвського. Семантика і символіка

Предыдущая статья:Учитель.. Художник Іван Крамськой вважав, що у Достоєвського:«... немає портрета.. Следующая статья:Назви роману.
page speed (0.0311 sec, direct)